Wednesday, January 19, 2005
بر سه شنبه برف می بارد...
به بهانه در گذشت نازنین نظام شهیدی:

نازنين نظام شهيدي شب گذشته در سن 50 سالگی در پی ایست قلبی درگذشت. وی متولد سال 1333 در شهر تهران، در رشته زبان وادبيات عرب از دانشگاه تهران فوق ليسانس گرفت. «ماه را دوباره روشن كن» اولين مجموعه شعر نازنين نظام شهيدى با اقبال مخاطبان ومنتقدان روبرو شد. وى درتدارك چاپ مجموعه شعر تازه اى بود كه هنوز نامى براى آن انتخاب نكرده بود. ضمن اين كه اخيراً ترجمه چند شعر از او در مجله نيوسيرن در آلمان منتشر شده است.
آثار نظام شهیدی به ترتیب سال انتشار و ناشر:
ماه را دوباره روشن كن (شيوا، 1369)
بر سه‌شنبه‌ برف مي بارد ( نيكا ،1372)
من معاصر بادها هستم ( نيكا، 1377)

بر سه شنبه برف می بارد...

برف پاکن ها
دست تکان می دهند.
بر سه شنبه برف می بارد.
دست تکان می دهیم:
- " خداحافظ... "
برف پاکن ها
از روی تو
برف سه شنبه را
می روبند
من دست تکان می دهم
نقش تو را پاک می کنم
- " خداحافظ... "...
بر جاده خالی برف می بارد
و برف پاک کنی
دیوانه واربه این سو و آن سوی جدار گلو
می کوبد.
در گلویم بر نام تو برف می بارد...
منبع

پی نوشت: قرار بود ده روزی اینجا تعطیل باشه، ولی چه کنم که در به در وبلاگ آپدیت شده ام.

<< صفحه‌ی اصلی